Získat informace lze
- osobně v kanceláři úřadu MČ,
- písemně na adresu úřadu: Úřad městské části Praha – Královice, K Nedvězí 66, 104 00 Praha 10 – Královice
- elektronicky
- a) prostřednictvím e-mailových adres: urad@mckralovice.cz, kralovice@zris.mepnet.cz
- b) prostřednictvím datové schránky: z92bva7
Žádost, která je podávána ústně bude vyřízena rovněž ústně. O vyřízení ústní žádosti se neprovádí písemný záznam.
V písemném a elektronickém podání žádosti je třeba uvést:
- identifikaci žadatele (u fyzické osoby jméno, adresa, rodné číslo, u právnické osoby, název, sídlo, IČO);
- charakteristiku požadované informace;
- způsob poskytnutí informace (písemně, nahlédnutím do spisu včetně pořízení kopie, k osobnímu vyzvednutí)
Postup vyřízení věci:
- Žádost bude přidělena zpracovateli – příslušný zaměstnanec ÚMČ.
- Zpracovatel poskytne požadovanou informaci nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii, nebo písemně, případně elektronicky, a to ve lhůtě 15 dnů, v závažných důvodech pak do 25 dnů (např. při vyhledání a sběru objemného množství oddělených a odlišných informací, konzultace mezi ÚMČ a jiným povinným subjektem). Po vyřízení žádosti zpracovatelem, ÚMČ žadateli tuto skutečnost oznámí a vyzve ho k uhrazení příslušných nákladů za poskytnutí informace (viz. zveřejněný Sazebník úhrad). Po zaplacení úhrady ÚMČ žadateli požadovanou informaci vydá, a to způsobem, který žadatel ve své žádosti uvedl.
- V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Pokud tak žadatel do 30 dnů neučiní, rozhodne o odmítnutí žádosti a toto rozhodnutí zašle žadateli.
- V případě, že se požadovaná informace nevztahuje k působnosti ÚMČ Praha – Královice, žádost odloží a tuto skutečnost sdělí do 3 dnů žadateli.
- V případě, že existuje zákonem stanovený důvod pro neposkytnutí informace, vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti (dle § 7 až 11 uvedeného zákona) a toto rozhodnutí zašle žadateli.